Thursday, May 31, 2007

Mencari Mahkamah Tinggi Shah Alam

Cik Nora minta aku tolong tunjukkan jalan ke Mahkamah Tinggi Shah Alam.
Sebagai boipren yang penyayang dan setia , maka aku pun men'google' peta untuk ke sana.
Setelah meng'surfing' pelbagai website , maka ini peta terbaik yang aku dapat.



Tips mencari peta di internet :

1. tempat pertama yang sesuai untuk mencari peta-peta di Malaysia adalah di sini http://www.dromoz.com

Dromoz is a user-contributed and user-maintained directory of real, physical places in Malaysia. It is NOT about websites and it is NOT a search engine. Instead, Dromoz is an experimental project to test the usefulness of a web resource on actual places; its content is built and maintained entirely by volunteers.
The directory is Malaysia-centric
About real places, not websites
Organized by regions and topics of interest
User-contributed content; every user can be an author
User-regulated environment; every user can be an editor

2. Google. taip nama tempat diikuti dengan perkataan map / peta.
Contoh keyword : Mahkamah Tinggi Shah Alam map.
Tapi tak semestinya anda akan dapat jawapannya serta merta. perlukan sedikit kesabaran untuk men'surf' website website yang disenaraikan.

p.s: aku lupa kat mana aku curi peta nih. Sorry.


No comments: